פריט ידע מה יכול להזרים אנרגיה ללמידה?

פריט ידע מה יכול להזרים אנרגיה ללמידה?

קפיצה אל: ניווט, חיפוש

המנוע

הילדים והילדות צריכים שיראו וישמעו אותם.ן. הם משוועים לבמה. מוזיקה ותאטרון הן פלטפורמות שמאפשרות לנו  ללמד ילדים.ות לנהל דיאלוג מובנה, לעבור תהליך בתוך קבוצה, להחליט יחד, ונותנת להם במה להשמיע את עצמם.

אנחנו לא מלמדים תאטרון, ולא עובדים על מחזות, אלא על היכולת לגבש אמירה וטקסט ולייצר קשב עם קבוצה ועם קהל. זה יותר דומה לתאטרון קהילתי. המשתתפים.ות מפתחים את ההצגה בעצמם, הנושא, הדמויות, הסיפורים, מעצבים את הבמה, התלבושות, אחראים על ההפקה וההזמנות.
  • אנחנו חייבים להזרים אנרגיה יצירתית במערכת.
  • ילדים חייבים במה להשמיע ולהראות את עצמם, לחברים ולמשפחה.
  • חסרה במערכת פלטפורמה ביקורתית שהיא כולה של הילדים.ות.


קבוצה על קמפוסית שמעלה מדי שנה הפקה של מחזה מוכר, בעיבוד מותאם לקבוצת המשתתפים ולאנקורי. המחזה אורך כשעה, החזרות האינטנסיביות מתנהלות כולן באנגלית, כולל כל השיח ההפקתי.לקראת תום התקופה, יוצאים המשתתפים למחנה חזרות בן 3 ימים (חוות האלפקות). הילדים מתנסים במקביל במחול, מוזיקה, תפירה וציור.


בהנחיית : נעמה מס


החזרות מתחילות באוקטובר עד אפריל, ומתנהלות באינטנסביות גדולה לקראת הסוף.

יומיים עד שלושה ימי חזרות אחרה"צ במהלך סמסטר א' ו-ב' (בשנת קורונה הן נקטעו במרץ)



קבוצת תיאטרון רב גילית ט׳ עד י״ב, נפגשת בקביעות פעמיים בשבוע בשעות הערב. המפגש הרב גילי והבלתי פורמאלי מאפשר ניעות חברתית ומודלינג ומחזק את הפרטים בקבוצה.

הפרוייקט המסכם של הקבוצה עולה בצורת מחזה, ומוזמנים אליו הורים וחברים.

בהנחיית: ניתאי גז ודניאל אלבו


מתי: אוקטובר עד אוגוסט, פעמיים בשבוע 19:00 - 21:00


https://m.facebook.com/photo?fbid=10220196703721237&set=g.805595676128035

https://fb.watch/49WgozkVvz/



סדנת המשחק מגבשת צוות שחקנים והפקה שעובד לאורך כל השנה, לפעמים בהרכבים מתחלפים. במקור, זו הזדמנות לשכלל יכולות עבודה בימתיות, לייצר קבוצה מובילה חברתית, כזו שמשמיעה את קולה ומקבלת במה. הקבוצה אחראית על עיבוד התכנים הקונבנציונאליים של טקסים וארועים, לכלל אמירות של ילדים וילדות, והכנסתם לשיח הבלתי פורמאלי.


במהלך שנת הקורונה, הקבוצה נפתחה לילדים וילדות מכל הקמפוסים, והעלתה מחזה שנמשך במשך 48 שעות בדיאלוג כתוב, מלווה במוזיקה על גבי פלטפורמת טלגרם.

הדיאלוג הסתיים בשיח מצולם ששודר בערב יום הזכרון.


בהנחיית סיון ליפשיץ

מתי? אוקטובר עד יוני


https://t.me/AnkoriEducation

https://www.facebook.com/watch/live/?v=243447490189399&ref=watch_permalink

https://www.facebook.com/groups/tlvankori/permalink/2577362905884644/

https://www.facebook.com/groups/tlvankori/permalink/2478775845743351//



במרבית המקרים אנחנו חווים למידה ספרותית דרך טקסט ובמקרה הטוב, סרט. יציאה חגיגית לתיאטרון היא הזדמנות לצאת מהמרחב הידוע, הזדמנות לבחון את האופן בו במאים שונים מפרשים טקסט, לפעמים בן עשרות רבות של שנים, ומתרגמים אותו לקהל במאה ה21. התאטרון מציע מפגש עם מרחב חדש והשתתפות בטקסי תרבות שמזמנים שיח ודיאלוג ביקורתי חוויתי, ובוגר, לפעמים גם עם ילדים וילדות ממקומות ותרבויות שונות. היציאה והנסיעה לתיאטרון היא טקס בפני עצמו, שמאפשר מפגש רב גילי על בסיס עניין משותף.


איך: החוג מקיים מפגשי הכנה לפני ההצגה, צפיה בהצגה ומפגש עיבוד ושיח רגשי וערכי לאחר הצפיה בהצגה.


בהנחיית: סיוון ליפשיץ

חוג התיאטרון נפגש אחת לכמה שבועות, בין אוקטובר לאפריל


https://www.facebook.com/groups/tlvankori/permalink/2503465553274380/


בהנחיית: מורן קרן רייס

בתיאטרון הצפון

מתי? ינואר עד אפריל, הצגות בשעות הערב ומפגשי הכנה וסיכום בקמפוס 14:30-16:30


https://www.facebook.com/groups/1459391214343623/permalink/256769302351

3431/



מוזיקה היא שפה שכמעט כל הילדות.ים מדברים ומדברות. חלקם ממש מתמקצעים בנגינה או בשירה.  ההרכב המוזיקאלי שמלווה את בית הספר הוא הזדמנות להנכיח כישורים ויכולות שלא באים לידי ביטוי בלימוד הפורמאלי. הרכב בית הספר נפגש לאורך כל שנת הלימודים, בשעות אחר הצהריים, ומתאמן לקראת אירועים הפרוסים לאורך השנה: טקס רבין, טקס מצטיינים, יום השואה, יום הזיכרון, טקס סיום י"ב. ההרכב עובד במתכונת רב גילית, מונחה מקצועית, אבל מנוהל ע״י הקבוצה.

זו הזדמנות להפיג מתחים, לחצים וחרדות.


מתי? אוקטובר עד יוני, 15:00-17:00


הרכב תל אביב - בהנחיית עידו סולימן

הרכב פתח תקווה - בהנחיית דנה סמו