פריט ידע איך ניתן לייצר למידה קבוצתית במפגשי האונליין?

פריט ידע איך ניתן לייצר למידה קבוצתית במפגשי האונליין?

קפיצה אל: ניווט, חיפוש

המנוע

החברות ועבודת הצוות חשובים.ות מתמיד - הילדים.ות זקוקים לתחושת השייכות והיחסים החברתיים כשהם.ן מבודדים בבית, בנוסף, קיימת ההבנה שמקום המורה כמקור הידע אינו רלוונטי עוד, כי הידע נמצא זמין ונגיש אונליין. המורה הופך להיות מי שמנגיש מתווך ומלווה את הלמידה. במקביל, יש לעודד למידה של ילדים.ות גם זה מזו. לבסוף, אנחנו מבינים היום שהקניית מיומנויות של עבודת צוות ושיתוף פעולה הם כלים שחשובים אף  יותר מידע.
  • אתגרים בעבודת צוות - מרחוק הדינמיקה הקבוצתית שונה לחלוטין, ויש להתרגל לעבודה בצוות, כשבעצם אני לבד. איך ניתן לעבוד בקבוצה כשכל אחד.ת בבית?
  • שיתוף פעולה - מה קורה כשיש ילדים.ות שלא שלא עובדים.ות ולא משתפים.ות פעולה עם אחרים? איך ניתן להתמודד עם זה ולייצר תחושת שייכות ואחריות כלפי הקבוצה מרחוק?


מומלץ לחשוב על משימות שניתן לתת לעבודה בקבוצות קטנות, כל פעם קבוצה שונה, וכל קבוצה מקבלת משימה לעבודה עצמאית. זה משהו שאפשר לשחק איתו. והקבוצות לא חייבות להיות תמיד ברביעיות. קבוצה היא גם חברותא בזוגות. לחלק מאיתנו קל יותר ללמוד בזוג, פחות מביך ויותר מחייב. חשוב שנעזור לילדים.ות ונצטרף ל״חדר״ בו כל קבוצה עובדת על מנת לראות התקדמות, לענות על שאלות וכדומה.

  • בחינה דקדקנית של הרכב המשתתפים בקבוצה היא בדרך כלל המפתח המשמעותי - הומוגני? אזורי מגורים? תחומי עניין? מהי המוטיבציה הבינאישית של המשתתפים?
  • תחרות בין קבוצות
  • חלוקת תפקידים בין חברי הקבוצה - מי שאחראי.ת על הקריאה / טכנולוגיה / תיעוד / שמירה על זמנים / ניהול הקשר עם המורה ועוד



כלים דיגיטליים יכולים לעזור לנו להרחיב את המרחב הפיזי.

  • האזנה משותפת למוזיקה יכולה ליצור חיבור קבוצתי. כולם יאזינו לאותו PlayList תוך כדי ביצוע עצמאי של משימה לימודית.
  • אפשר לצפות יחד בסרטים, ואפילו לרקוד יחד (לשיר או לנגן יחד זה ממש בלתי אפשרי, כי יש דיליי בקו, אלא אם כן מקליטים משהו מראש ועורכים אותו).
  • פתיחה של מרחב הוראה משותף - כל לומד.ת או קבוצת לומדים, פותחים מסמך Google Docs משותף עם המורה. המורה עוקב.ת אחר התפתחות הכתיבה ומעיר.ה או מאיר.ה בזמן אמת (תודה לצוות קמפוס אנקורי ראשל"צ).


במפגשי האונליין זמן המליאה חייב להיות קצר ככל האפשר מאחר ואנו מבינים.ות שהוא הכי פחות אפקטיבי, ורצוי לתת יותר זמן פרויקטים ומשימות בקבוצה/בזוגות/לבד.



לא תמיד ברור למורים.ות מהי הצורה המיטבית בה ניתן לעבוד בקבוצות. איך הכי כדאי? מה עובד ומה לא עובד? עלה צורך בקמפוסים רבים בסדנה כזו שתציג את הכלים לצוות לעבוד בצורת העבודה הזו.  בחלק מהקמפוסים כבר העברנו סדנה כזו. אפשר לפנות לדניאללהנחיה.