המנוע
המרחב החדש מחייב אופרציות מותאמות. להערכתנו, כל הכלים והתפקידים היו שם קודם, אבל צריך לעדכן את ההגדרות וגבולות הגזרה שלהם. נפתחות לנו כאן הזדמנויות חדשות, גם לפיתוח תהליכי תיעוד ידע ומידע, גם לאנשים עם יכולות שאולי לא תמיד היה להן מקום בעולם הישן, אבל בעיקר, זו הזדמנות לבחינה מחדש של השגרות האופרטיביות שלנו.הכל עבר לאונליין. מי אמור לטפל בתקלות הטכניות?
איך מוודאים שהטכנולוגיה לא מנהלת אותנו, אלא אנחנו את הטכנולוגיה?
אני מוצפת בהצעות ובפרזנטציות של תוכנות חדשות. איך משתלטים על זה?
מומלץ לתאם אחראי.ת טכני למענה לשאלות הן של הצוות והן של הילדים.ות, מערכי תמיכה טכנולוגיים לילדים.ות ולצוותים החינוכיים, האחראים.ות הם.ן גם אלו שיעמדו בקשר עם שאלות לשגב או ניב, כדי שלא נציף אותם כולנו ונוכל לרכז שאלות.
אמנם הילדים.ות של היום ״נולדו עם האייפון ביד״, אך תמיד מפתיע לגלות עד כמה אין להם.ן יכולת טכנית בסיסית (עבודה עם וורד, מיילים, תוכנות ״מיושנות״ כגון גוגל קלאסרום ועוד). לכן, מומלץ להתחיל את השנה עם יום סדנאות אונליין של כלים דיגיטליים. ניתן לקיים את הסדנאות הללו על פי בחירה, שלאחריהן הילדים.ות יתבקשו לבחור בכלי אותו למדו ולהשתמש בו על מנת להציג עבודה. בנוסף, ניתן לשלוח הסבר בקובץ/וידאו על הפלטפורמות בהן נשתמש במהלך השנה.
לפעמים מורות.ים שונים מעדיפים לעבוד על פלטפורמות שונות. למרות שיכול להיות לכך רציונאל מכיוון תחום הדעת או השליטה ותחושת הביטחון של המורה בפלטפורמה, יכול להיות לכך עקב אכילס מבחינת הלומדים והלומדות - יתכן ולחלקם.ן יהיה קשה ומבלבל לעבור בין פלטפורמות שונות, כשהתוכן הלימודי לא נראה ולא מרוכז במקום אחד. אנחנו ממליצים לשקול כל החלטה כזו על כל הבטיה.
אנחנו בהצפה לא סבירה. אין מצב שנוכל ללמוד לעבוד בצורה סבירה אפילו באחוז מהאפליקציות והפלטפורמות שמוצעות היום למורים ברשת. אבל מעבר לכך - אין בזה צורך. אנחנו ממליצים לצמצם את מספר הכלים שהצוות והילדות.ים נחשפים אליהם לכדי מינימום. אי אפשר לצפות מהצוות לרכוש מיומנויות ביותר מפלטפורמה או שתיים בשנה. ממילא, אפליקציות גוגל השונות ימלאו כמעט את כל הצרכים השותפים שלנו ושל הילדות.ים. גם כך, בתי ספר נאלצים לעבוד בתוכנות מעקב ודיווח בית ספריות ומשרד חינוכיות, שלא תמיד מסונכרנות בינהן. שחררו.
חשוב להחליט מראש מה קורה עם איחורים או אי כניסה לשיעורים? מה המקום של השתתפות בכיתה? מה הציפיות שלנו מבחינת מצלמות? ועוד.
שאלות קשורות
- איך ולאן יוצאים ממרחב הכיתה והאונליין, ומה עושים עם אלה שאיבדו עניין ומתקשים להתחבר מחדש?
- מה ואיך בכלל אפשר ללמוד בחוץ?
- איך מנהלים מנהלה של בית ספר על פלטפורמה דיגיטלית?
- איך מייצרים תנועה במרחב הלמידה החדש?
- איך מייצרים מפגשי למידה אפקטיביים?
- איך ניתן לייצר למידה קבוצתית במפגשי האונליין?
- אילו פערים עלולים להיווצר בלמידה מחוברת? מה קורה לנו טכנית ופיזית?