(הופנה מהדף שער:מרחב)

מרחב מעצבים סביבת למידה

(הופנה מהדף שער:מרחב)

מרחב מעצבים סביבת למידה

קפיצה אל: ניווט, חיפוש
המרחב - נפרץ. גבולות המרחב טושטשו ואנחנו נדרשים למפות מחדש את מושג הלמידה במרחבים החדשים. הכיתה אותה נהגנו לסמן ככיכר בה התרחשה הלמידה הפורמאלית, נסגרה ולא זמינה לנו כבעבר, הבית הפך למשרד, בנין בית הספר הפך לקניון של חדרים דיגיטאליים, והחצר שלו נפתחה לעולם. אנחנו לא יכולים להמשיך להיפגש בפורמט הישן, וכדאי לחשוב מחדש על עיצוב החלל הביתי שלנו, ועל תהליכי למידה שמתנהלים באויר הפתוח ובעננים. האם הבית, המבצר והפרטיות שהוא הבטיח, נפרצו עכשיו? איך שומרים על החצר ואיך מלמדים על ענן?
איך מייצרים מפגשי למידה אפקטיביים?

איך מייצרים מפגשי למידה אפקטיביים?

בניית מפגש אונליין היא פרקטיקה חדשה ולא מוכרת. בניגוד למערכי השיעור שאנו רגילים ורגילות לבנות לאורך השנה, ההתאמה למציאות החדשה דורשת תרגול, תהייה. בניית המפגש באונליין עלולה לקחת לנו זמן רב יותר, לפחות עד שנבסס את הפרקטיקה, אבל היפה הוא שהיא מאפשרת מרחב טעות, מותר לנו לטעות. חשוב לקחת זאת בחשבון, וללמוד להיעזר ככל שניתן בסביבה ובמידע שקיים - אין צורך להמציא כל פעם את הגלגל מחדש.
איך מייצרים תנועה במרחב הלמידה החדש?

איך מייצרים תנועה במרחב הלמידה החדש?

מרחב הלמידה פרץ את הגבולות המוכרים: יחידות הזמן של שיעור או שיעורי בית שהכרנו בעולם הישן לא רלוונטיות יותר, לא יעילות ולא מקדמות תהליכי למידה. המרחב שינה סטטוס הוא מתנהל באזורים, זמנים ופלטפורמות מגוונות - שהן "פוזיציות" שונות במרחב. יש לנו הזדמנות ללמוד לעבור בין הפוזיציות, ולבנות באמצעותן את המרחב מחדש. פוזיציות שונות מעמידות את יחסי מורה - תלמיד.ה במקומות ובתפקידים שונים. פוזיציה יכולה להיות הקניה פרונטאלית, המנוהלת ע״י מורה, מרצה או תלמיד.ה, ויכולה להיות למידה אוטונומית של ילדים.ות בקבוצה או לבד.
איך מייצרים דרמה ואיך מכניסים אקטיביות ודינמיות למפגש לימודי על מסך שטוח?

איך מייצרים דרמה ואיך מכניסים אקטיביות ודינמיות למפגש לימודי על מסך שטוח?

ללמד באונליין זו פרקטיקה חדשה. התפאורה הבית ספרית נעלמה, ומקום המורה במפגשי האונליין השתנה, אין עוד אפשרות להשתמש בכלים תיאטרליים מבעד למסך השטוח, והמורה מתבקש.ת לעבור מהתיאטרון לקולנוע.
אילו פערים עלולים להיווצר בלמידה מחוברת? מה קורה לנו טכנית ופיזית?

אילו פערים עלולים להיווצר בלמידה מחוברת? מה קורה לנו טכנית ופיזית?

המיומנויות הנדרשות משתנות והעבודה בפלטפורמות הדיגיטליות מדגישה את הצורך בחיזוק מיומנויות שלא נתנו עליהן את הדעת בעולם הישן באותו אופן. ילדות.ים לא מורגלים.ות כמונו לשימוש בתוכנות פשוטות כמו וורד, מיילים וכדומה, אבל חיים חיים מלאים ופעילים ברשתות חברתיות ובמשחקי מחשב. אנחנו צריכים לצמצם פערים וחייבים לרכוש ולהקנות ידע פרקטי בתפעול ועבודה מחוץ לסביבות העבודה המוכרות שלנו. בכיתה הסביבה הפיזית תומכת בתהליכי הלמידה, נתון שאנחנו לוקחים כמובן מאליו. בבית, הסביבה לא בהכרח משרתת את תהליכי הלמידה וחשוב לקחת זאת בחשבון.
איך מנהלים מנהלה של בית ספר על פלטפורמה דיגיטלית?

איך מנהלים מנהלה של בית ספר על פלטפורמה דיגיטלית?

המרחב החדש מחייב אופרציות מותאמות. להערכתנו, כל הכלים והתפקידים היו שם קודם, אבל צריך לעדכן את ההגדרות וגבולות הגזרה שלהם. נפתחות לנו כאן הזדמנויות חדשות, גם לפיתוח תהליכי תיעוד ידע ומידע, גם לאנשים עם יכולות שאולי לא תמיד היה להן מקום בעולם הישן, אבל בעיקר, זו הזדמנות לבחינה מחדש של השגרות האופרטיביות שלנו.
איך ולאן יוצאים ממרחב הכיתה והאונליין, ומה עושים עם אלה שאיבדו עניין ומתקשים להתחבר מחדש?

איך ולאן יוצאים ממרחב הכיתה והאונליין, ומה עושים עם אלה שאיבדו עניין ומתקשים להתחבר מחדש?

טיול הוא כלי למידה וכלי שמגבש את הקבוצה במובן הרגשי והחברתי. זו הזדמנות להכיר בין ילדים וילדות וההזדמנות הכי אפקטיבית להכרות בין ילדים וצוות.