חומר האנרגיה שמחזיקה את המפגש

חומר האנרגיה שמחזיקה את המפגש

קפיצה אל: ניווט, חיפוש
יש לנו הזדמנות ללוש את החומר מחדש, ולצקת משמעות בתחומים שמזמן איבדו משמעות עבור כולנו. יש אפשרות לפרק את מסת החומר האינסופית שמכבידה על המערכת, ולהכניס אנרגיות חדשות בתפיסות תפקיד, ביחסים, בתכנים, ללמוד למדוד ולהעריך מחדש את הלמידה עצמה. החומר חייב להגיב לסביבה ולהשתנות איתה כל הזמן, כדי לשמור על האנרגיה של הלמידה.
האם ואיך נוכל לקיים למידה מחוברת מותאמת אישית?

האם ואיך נוכל לקיים למידה מחוברת מותאמת אישית?

אנחנו מבינים.ות כי כל ילד וילדה חווים.ות את המצב בצורה שונה, ומתמודדים.ות עם קשיים שונים בהתאם למה שקורה ויש בביתם.ן. חשוב לזכור זאת בעת תכנון המערכת והמפגשים, תוך ניסיון לראות את כל אחד.ת מהילדים.ות בנפרד ולתת להם.ן תשומת לב אישית.
למה מלמדים ומה לומדים? איך בוחרים חומר?

למה מלמדים ומה לומדים? איך בוחרים חומר?

הלמידה המחוברת מאפשרת לבחון מחדש את החומר - למה מלמדים ומה לומדים? זו הזדמנות לדייק את התכנים, לבחון ולבחור מה מלמדים ועד כמה מעמיקים, ובעיקר - על מה מוותרים? מהלך מכונן ובכלל לא פשוט. הוא מחייב הסתכלות פנימה אל המוטיבציות של המורה ומהות הלמידה ושואלת שאלות עומק לגבי מקומו ותפקידו של בית הספר.
איך מכניסים את האקדמיה לשלב התיכון?

איך מכניסים את האקדמיה לשלב התיכון?

יש ילדים.ות והורים שמרגישים שהם צריכים להתקדם מהר יותר. לפעמים זה קשור בעתודה הצבאית, ולפעמים מתוך עניין ויכולות שאפשר לקדם.
מה יכול להזרים אנרגיה ללמידה?

מה יכול להזרים אנרגיה ללמידה?

הילדים והילדות צריכים שיראו וישמעו אותם.ן. הם משוועים לבמה. מוזיקה ותאטרון הן פלטפורמות שמאפשרות לנו ללמד ילדים.ות לנהל דיאלוג מובנה, לעבור תהליך בתוך קבוצה, להחליט יחד, ונותנת להם במה להשמיע את עצמם. אנחנו לא מלמדים תאטרון, ולא עובדים על מחזות, אלא על היכולת לגבש אמירה וטקסט ולייצר קשב עם קבוצה ועם קהל. זה יותר דומה לתאטרון קהילתי. המשתתפים.ות מפתחים את ההצגה בעצמם, הנושא, הדמויות, הסיפורים, מעצבים את הבמה, התלבושות, אחראים על ההפקה וההזמנות.
איך מדברים סביבה, תרבות ופוליטיקה מחוץ לשיעורי חינוך?

איך מדברים סביבה, תרבות ופוליטיקה מחוץ לשיעורי חינוך?

יש ילדים.ות שרוצים להשמע ולהשמיע. הם מעורים מעורבים וחשוב להם לשכלל את יכולות השיח הציבורי שלהם. שיעורי החינוך והדיון הכיתתי לא תמיד מספקים את כולם, חלק מהילדים.ות מבקשים פלטפורמות רחבות יותר. אנחנו רוצים לקדם ולתמוך בפעולותובמעורבות עד כמה שניתן. אנחנו לא מעוניינים להציג חינוך אידיאולוגי, אבל בהחלט להציג מורכבויות בשיח הפוליטי ולעבד אותן יחד.
באיזה חומרים ילדים.ות ביקשו לגעת? לאילו סדנאות הם ביקשו להצטרף?

באיזה חומרים ילדים.ות ביקשו לגעת? לאילו סדנאות הם ביקשו להצטרף?

כדי לתמוך בלמידה פורמאלית, חייבים לייצר סביבות בלתי פורמאליות שירחיבו את גבולות בית הספר ויצקו משמעות ושייכות. קבוצות שונות של ילדים.ות מתחברות לתחומי דעת וכישורים שונים ומתגבשות סביבם, רב גילית.