פריט ידע איך בונים מנגנונים ששומרים על צוות מפוזר?

פריט ידע איך בונים מנגנונים ששומרים על צוות מפוזר?

קפיצה אל: ניווט, חיפוש

המנוע

כמו הקשר בין מורה לילד.ה, גם הקשרים בין מורה למורה מבוססים על המפגש הבלתי פורמאלי. המפגש הזה קורה על קפה, תוך כדי שיחה על כל דבר ולא כלום. אבל המפגש הזה מאפשר למורה לחזור לכיתה מחוזק.ת. מערכת השעות והמפגשים חייבת לתת מקום ולהנכיח את עבודת הצוות, לא רק בפגישות פורמאליות וישיבות פדגוגיות.

אין תשובות ויש יותר לא ידוע מידוע. צריך להכין ולהכשיר לכך את הלבבות, ולעודד גמישות ושקיפות. תהליכי קבלת ההחלטות לא תמיד יעמדו בקצב האירועים. יהיה הכרח לבצע שינויים וזה יצריך הטמעה ותיאום בין כולם, כל פעם מחדש, והרבה סבלנות מצד כולנו.

הצוות שהיה רגיל להפגש בין לבין ובשוטף, נשאר רוב הזמן לבד בבית. המפגשים הצוותיים בזום הם טכנים באופיים ומתישים. אנחנו מאבדים את הביחד שלנו…


חדר מקוון שנפתח בבוקר ונשאר פתוח לאורך כל היום, כאשר מישהו.י מצוות ההנהלה חייב.ת להיות זמין.ה בחדר. מקום לקשקש, לשתף, לשמוע ולספר מה נשמע, למצוא זה את זו, ולא להרגיש לבד.



לייצר לצוות מקום לקהילה תומכת בו ניתן להציף קשיים, שאלות ופתרונות, ללמוד מהניסיון של שאר הצוות ולקבל תמיכה טכנית ותוכנית. ניתן לעשות זאת באמצעות פורום מקוון, מסמך גוגל דוקס שמתעדכן, או מפגשי צוות לבחירה תוך חלוקה לקבוצות של צוותי הוראה.



זה הזמן של הצוות לזרוח, לייצר מפגשים איכותיים, להיות שם כל כולנו, בצורה היצירתית ביותר שרק ניתן. כדי שהצוות יוכל לזרוח, חשוב לזכור לתת לו את התמיכה המירבית, הן ברמה האופרטיבית והן ברמה הרגשית:

  • חללים לעבודה מבית הספר - יהיו מורים.ות שיעבירו שיעור פיזי ומיד אחריו מקוון
  • תמיכה טכנית - סיוע בכל נושא הפלטפורמות הדיגיטליות איתן בית הספר עובד
  • לקיים מפגשים צוותיים אך לא להעמיס איפה שלא חובה



העשרה ותמיכה לצוות, מפגשי צוותים של מורים.ות מקצועיים.ות של התייעצויות ועדכונים, העשרה וגיבוש (מפגשים שבחלקם יכולים להיות בחירה למורה ולא חובה). אלו יכולים להתקיים למשל ביום בו יש יום למידה עצמאי לילדים.ות.או גם בשעה הראשונה בלימודי אונליין.



הצוות צריך להרגיש חיבוק. חלקו קשור בתמיכת עמיתים, וחלקו בתשומת לב ניהולית של הפרטים הקטנים. אנחנו ממליצים על מסיבות אונליין מלוות אלכוהול, השתטות קיבוצית וצוותית, הרצאות מבית על טיולים, אפיה, ושאר שיתופים שמרחבים את הלב והנשמה.



אנחנו במצב המשכי של למידה, תוך כדי תנועה. למידה משותפת של הצוות הכרחית ויש להקדיש לה זמן רב יותר מבדר״כ,  גם אם לפעמים על חשבון זמן ״שיעור״.