(הופנה מהדף מה עושים עם בדידותו.ה של המורה ואיך נוכל לקיים שיתופי פעולה בין מורים.ות ולסייע לצוות)

פריט ידע מה עושים עם בדידותו.ה של המורה ואיך נוכל לקיים שיתופי פעולה בין מורים.ות ולסייע לצוות?

(הופנה מהדף מה עושים עם בדידותו.ה של המורה ואיך נוכל לקיים שיתופי פעולה בין מורים.ות ולסייע לצוות)

פריט ידע מה עושים עם בדידותו.ה של המורה ואיך נוכל לקיים שיתופי פעולה בין מורים.ות ולסייע לצוות?

קפיצה אל: ניווט, חיפוש

המנוע

המורה הוא חיה חברתית. הבחירה בהוראה היא בחירה ביצירת קשר ודיאלוג, הרבה לפני שהיא בחירה ב״הנחלת ידע״. הדיאלוג החי עם ילדים וילדות, עם א.נשי צוות והורים, ההתמודדות, השאלות והמגע היומיומי עם א.נשים, הם הסביבה הטבעית של מי שבחר.ה להיות מורה. יש הכרח לשמר את החוויה הזו גם במציאות המשתנה וגם באונליין, כשאנחנו מצווים על ריחוק פיזי.
  • בדידות המורה - המורה נמצא.ת עכשיו לבד לא רק בכיתה אלא לפעמים גם בבית. אנחנו נדרשים.ות להתמודד עם סיטואציות מורכבות וחדשות שלא תמיד יש לנו את הכלים להן. במצב החדש, הקושי בנראות, ביצירת קשר, הצורך בחיבוק וביחסים בלתי פורמלי קיים לא רק מול הילדות.ים אלא גם אצל המורים.ות. מערכות היחסים הפורמאליות והבלתי פורמאליות במרחב הבית ספרי, מתחזקות גם את הצוות. יתרה מכך, הקשיים האובייקטיביים שמציבה התקופה לא פוסחים על החיים האישיים של המורות והמורים. הילדים.ות והמורים.ות בבית והעבודה מתקיימת לרוב לבד. תחושת השותפות נעלמת, אין ״ביחדנס״. איך מתמודדים עם בדידותה של המורה?


בחלק מהקמפוסים עלה ניסיון שצלח היטב, והוא ציוות של זוגות מורים.ות בתהליך ההוראה, או הכנת חומרי הלימוד, שמאפשר למידה חשובה על התהליך וסיוע רב למורים.ות. קראנו להם ״מורים.ות מושלמים.ות״. מצאנו 2 גרסאות למורים.ות מושלמים.ות בקמפוסים שונים:

  • מורים.ות מושלמים.ות משלימים.ות - 2 מורים.ות שמגיעים מאותו תחום דעת, מכינים יחד חומרים, מחלקים ביניהם פרקי לימוד בהוראה, או מלמדים במקביל. חלוקת תפקידים כזו מורידה חלק מהנטל על המורה הבודד.ת, מייצרת הזדמנות ללמידת עמיתים, ולמפגש בלתי פורמלי בין מורה מנוסה או בכיר.ה למורה חדש.ה, ומפנה אותנו לשמור על קשר אישי ויחס אינטימי עם הילדים.ות, לעקוב אחריהם.ן ולבדוק מה שלומם.ן.  
  • מורים.ות מושלמים.ות משלימים.ות - מפגשי האונליין מתקיימים עם 2 מורים.ות, שלא מלמדים את אותו תחום דעת, אבל כן מלמדים את אותה כיתה או שכבה. שני המורים.ות נוכחים.ות בכל מפגש - כאשר מורה אחד.ת מעביר.ה את התוכן והמורה השני.ה משמש.ת לו גב, מוודא נוכחות, קשוב.ה לכיתה, מסייע.ת בגיוס הילדות.ים ללמידה עצמית, עוזר.ת בקריאת טקסט או ניסוח תשובה כשמתחלקים לקבוצות, ומפדבק.ת. בפורמט הזה, חשוב שהמורים והמורות המושלמים יתחלפו בתפקידים, כשבכל פעם אחד.ת אחר מהם מוביל.ה את הלמידה, בעוד השני.ה תומכת.



חשוב לנסות להבין (ניתן באמצעות שיחה או באמצעות שאלונים) היכן נדרשת תמיכה טכנית? אילו אמצעים יעזרו לצוות על מנת לבצע את עבודתו על הצד הטוב ביותר? דברים כמו לוח אלקטרוני לכל מורי ומורות המתמטיקה, מגביר אינטרנט, שולחן עבודה, מחשב ועוד.



הצוות זקוק למענה תמידי לשאלות חדשות שעולות, תמיכה טכנולוגית ותמיכה רגשית, מאחר ונדרשים להתמודד עם סיטואציות חדשות ולתת מענה לנושאים שלא היו עד כה חלק מהתפקיד שלהם.ן.



חדר מקוון שנפתח בבוקר ונשאר פתוח לאורך כל היום, כאשר מישהו.י מצוות ההנהלה חייב.ת להיות זמין.ה בחדר. מקום לקשקש, לשתף, לשמוע ולספר מה נשמע, למצוא זה את זו, ולא להרגיש לבד.