פריט ידע איך מתנהלים כשההורים בתמונה לא רק כמטאפורה?

פריט ידע איך מתנהלים כשההורים בתמונה לא רק כמטאפורה?

קפיצה אל: ניווט, חיפוש

המנוע

ההורים נכנסים עכשיו לכיתה והופכים חלק מתהליך הלמידה. מכל הצוותים בקמפוסים עלה הצורך בהתייחסות חדשה ושונה מול ההורים בעת המשבר.
  • המורה כתומכ.ת בהורים - אחד האתגרים המרכזיים היו התמיכה שדרשו ההורים לאורך התקופה כולה. הן בהתמודדות עם הילדים.ות ברמה הרגשית, העבודה בבית והעזרה לילדים.ות בתהליכי למידה, רמת ההתערבות הנדרשת, והן ברמה האישית, כשבית הספר הפך לכתובת להרבה דברים אחרים.
  • מתן מענה להורים - אנחנו נכנסים לאזורים שלא נכנסו אליהם בעבר. ההתארגנות לקראת הלמידה מהבית ובכלל, לא רק ברמת הרעיון אלא גם ברמת הביצוע, ההכוונה והעזרה. נתבקש לתת מענה להורים שלא יודעים כיצד לעזור לילד.ה, ולחשוב היטב בתמיכה של בית הספר לכלל ההורים שיוכלו לתת תמיכה לילדים.ות.


חשוב לזכור שהמטרה שלנו היא לעזור לילדים.ות בתהליך הלמידה מהבית, לכן ניתן להציע שיחות/סדנאות מובנות כתמיכה בהורים, כמו גם להקל עליהם.ן בדרישות שלנו. פורמט אפשרי להדרכת הורים מקצועית - סדנה חודשית של א.נשי מקצוע קבועים או מתחלפים בנושאים שהצוות מרגיש שהם רלוונטים לתקופה או לקושי נקודתי.



כדאי לעודד מעורבות של הורים בתקופה שכזו, וניתן לעשות זאת דרך קיום של שיעור אונליין שמשתף את ההורים. זו תהיה הזדמנות להראות להם.ן מה אנחנו עושים מצד אחד, ודרך כך גם לתת להם כלים להתמודדות עם הילדים.ות הלומדים.ות מצד שני.



הזמן שנוזל והמקום שהשתבש, והרצון שלנו להחזיק את הכל ולתת תמיד מענים שישמרו על הילדות.ים שלנו, עשויים לטשטש גם את גבולות התפקיד של המורה או מי מא.נשי הצוות המלווה, ושל בית הספר כגוף או כמושג. עודף תשומת לב, מענים בזמנים בלתי סבירים לשאלות ובעיות שסובלות דיחוי,  עשויים לפרוץ את גבולות היחסים ולייצר עומס על הצוות. אנחנו צריכות.ים ללמוד לשמור אחד על השניה, ולא להפוך את עצמנו למרטירים. זה לא יעזור לילדים, להורים ובוודאי שלא לעצמנו.

  • כשמתחילים להרגיש עומס יש להתייעץ עם קולגה,  יועצ.ת בית הספר או מנהל.ת.
  • לנשום לפני שעונים לשיחות בשעות לא שעות, ולדעת להבחין בין דחוף, בהול ו...סובל דיחוי.
  • להבחין בין פניות שמקומן בווטסאפ - דחופות, קונקרטיות ומענים קצרים, לבין שאלות עקרוניות שמצריכות תשובות עומק - שמקומן במייל או בשיחת טלפון.
  • תכתובת היא לא תמיד פרקטיקה יעילה. בעיות או שאלות מורכבות יכולות להתברר רק בשיחה. זה הכי נכון לשיח עם פוטנציאל הידרדרות.
  • שיח מידרדר - יש להפסיק מיידית, גם אם נדרשת אמתלה כלשהי, ולברר עמדות מול מחנכ.ת או מנהל.ת לפני שממשיכים.
  • רשתות חברתיות - ראה מדיניות רשת חברתית.



מערכת ה-CRM יודעת לצוות לנו ילדים לפי אזורי מגורים. אנחנו יכולים לנסות לחבר בין ילדים.ות בוגרים.ות עם קטנים.ות (למידה רב גילית) באותה השכונה שיעבדו יחד וילמדו זה את זו. אולי לקיים ״זמן עזרה״ במרחבים מחוץ לבית הספר ובסביבה של השכונה של הילדים.ות - ישיבה בפארקים/מרחבים פתוחים - כתחליף לשעות פרטניות או תרגולים.



ה-Setting הפיזי של הילדים.ות חשוב לתהליכי הלמידה. בבית אין לנו את המרחב הכיתתי, השולחן והכיסא. כדאי לעשות היכרות עם הבית - אספנו כמה שאלות על סביבת העבודה של הילדות.ים בבית, שניתן להעביר להורים ולבקש את שיתוף הפעולה שלהם.ן. ניתן לשלוח את השאלות במייל או בטופס (google forms) שהמחנכים.ות ירכזו על מנת שנדע את התנאים בהם לומדים.ות כל ילד וילדה בבית הספר (ואולי אף נוכל לדעת איך והאם נוכל לעזור):

  • על מה מעמידים מחשב, לפטופ, טאבלט או טלפון - האם יש מקום סטטי ויציב להעמיד אותם?
  • על מה יושבים? האם זה נוח? גובה?
  • איפה המזגן ביחס לפינת הישיבה הזו?
  • האם יש שקע קרוב להטענה? אולי צריך כבל מאריך?
  • האם התאורה מתאימה?
  • האם יש חיבור סביר לאינטרנט? איפה ממוקם הראוטר בדירה?
  • איך מוודאים שאנחנו לא מפריעים לאחרים בבית?
  • מה מצב האקוסטיקה?