שנים לפני שבית הספר עבר הביתה באונליין, המשפחות היו חלק מהמרחב הלימודי והבית ספרי, אבל איכשהו תמיד סומן בינהם גבול. בשנים האחרונות הגבולות הללו הלכו והיטשטשו, אבל אז המגפה והמעבר לאונליין הכניסו את בית הספר הביתה, ואת הבית לבית הספר ואי אפשר היה להתעלם מזה. ברור לכולם שהמשפחה והקהילה הן אנרגיות שצריך ללמוד לעבוד איתן ולהיעזר בהן. בית הספר יוצר מרחב קהילתי ומשפחתי חדש ומורחב, שחשוב ומסקרן ללמוד אותו יחד.
איך מתנהלים כשההורים בתמונה לא רק כמטאפורה?
איך מתנהלים כשההורים בתמונה לא רק כמטאפורה?
ההורים נכנסים עכשיו לכיתה והופכים חלק מתהליך הלמידה. מכל הצוותים בקמפוסים עלה הצורך בהתייחסות חדשה ושונה מול ההורים בעת המשבר.
איך מכניסים את ההורים לכיתה?
איך מכניסים את ההורים לכיתה?
אנחנו יוצאים ממרחבי ה״דיווח״ לאזורים של למידה משותפת. יש לנו יכולת לקדם את הלמידה באמצעות המשפחה ולחזק את החיבור המשפחתי באמצעות הלמידה בצוותא. זה תא שטח חדש שעלול להרגיש קצת משונה למתבגרים ולהורים שלהם בהתחלה, אבל ״אם יוצאים, מגיעים לעולמות נפלאים״ *דוקטור סוס.
למה זה מביך להתאמן בהורות למתבגרים?
למה זה מביך להתאמן בהורות למתבגרים?
יש אינסוף סדנאות הורות לילדים בגיל הרך ואתרים בהם הורים משתפים בבעיות שוטפות. איפשהו אחרי גיל 12 הורים נשארים לבד, והקושי מוסתר, הדיאלוג עם המתבגרים נהיה מורכב יותר, והקשיים נתפסים כמביכים. לפעמים, הפערים והקשיים גדלים עם הילדים.ות, ונדמה שאצל כל השכנים והמשפחה הכל טוב. כשהקבוצה נפתחת מתברר שהדשא של השכן לא באמת ירוק יותר. מול בית הספר הורים מרגישים לפעמים בהתגוננות, וחווים את הקושי ולפעמים את הכשלון של עצמם. בית הספר חייב למצוא את הדרך לתמוך ולשכנע אותם שכולנו באותו צד.