קבוצה הילדות.ים מובילות.ים

קפיצה אל: ניווט, חיפוש
איך מייצרים קשר, משמעות ותחושת שייכות בלמידה מחוברת?

איך מייצרים קשר, משמעות ותחושת שייכות בלמידה מחוברת?

חשיבות הקשר האישי עם הילדים.ות עלתה בכל אחת מהשיחות שקיימנו - איך שומרים על הגחלת מרחוק? איך מקיימים מפגש ראשון עם ילדים ילדים.ות דרך המחשב? מה עושים עם תחושת הניתוק ההדדית, כאשר קשר העין והמגע הפיזי שכל כך משמעותיים לנו באנקורי, אינם.
איך ניתן לייצר למידה קבוצתית במפגשי האונליין?

איך ניתן לייצר למידה קבוצתית במפגשי האונליין?

החברות ועבודת הצוות חשובים.ות מתמיד - הילדים.ות זקוקים לתחושת השייכות והיחסים החברתיים כשהם.ן מבודדים בבית, בנוסף, קיימת ההבנה שמקום המורה כמקור הידע אינו רלוונטי עוד, כי הידע נמצא זמין ונגיש אונליין. המורה הופך להיות מי שמנגיש מתווך ומלווה את הלמידה. במקביל, יש לעודד למידה של ילדים.ות גם זה מזו. לבסוף, אנחנו מבינים היום שהקניית מיומנויות של עבודת צוות ושיתוף פעולה הם כלים שחשובים אף יותר מידע.
איך נוכל לעודד ולקדם את הילדים.ות לכדי למידה עצמאית?

איך נוכל לעודד ולקדם את הילדים.ות לכדי למידה עצמאית?

במציאות המאה ה-21, גם בלמידה פיזית ולא רק באונליין, המורה לא ״שולט.ת״ יותר בכיתה, הוא/היא לא יכול.ה להיות יותר הערוץ המרכזי דרכם.ן עובר הידע ומגיע לילדות.ים.. הידע נמצא ונגיש, ותפקיד המורה השתנה. מעכשיו המורה מדגימ.ה איך מחפשים מידע ואיך מעבדים אותו, איך בוחרים, מסננים ועורכים נתונים, שאלות ותשובות. המורה מנתב.ת את הלמידה הקבוצתית, ותומכ.ת, מדייק.ת ומאתגר.ת כשצריך. האחריות עוברת לילדים.ות ופיתוח יכולות חשיבה ביקורתית ולמידה עצמאית ומשותפת הופכת למרכז העשייה החינוכית. זאת לא רק סיסמת קורונה של משרד החינוך, אלא משהו שמדובר וברור בשיח החינוכי כבר לפחות עשור, השאלה שנשארה היא רק איך עושים את זה בתנאים הנוכחיים?
האם ואיך נוכל לקיים למידה מחוברת מותאמת אישית?

האם ואיך נוכל לקיים למידה מחוברת מותאמת אישית?

אנחנו מבינים.ות כי כל ילד וילדה חווים.ות את המצב בצורה שונה, ומתמודדים.ות עם קשיים שונים בהתאם למה שקורה ויש בביתם.ן. חשוב לזכור זאת בעת תכנון המערכת והמפגשים, תוך ניסיון לראות את כל אחד.ת מהילדים.ות בנפרד ולתת להם.ן תשומת לב אישית.