פריט ידע פחות זה יותר

פריט ידע פחות זה יותר

קפיצה אל: ניווט, חיפוש


יהיה לנו פחות זמן למידה ונאלץ לפספס שיעורים ולוותר על דברים שרצינו לעשות.  חשוב מאוד לבחון מחדש את סדרי העדיפויות שלנו. להשאיר רק את מה שעושה לנו טוב וחייבים, ולהיפטר ממה שלא חיוני. לפעמים זה אומר - גם ויתורים כואבים. צמצום של חומר הלימוד, ובחירה של התכנים הרלוונטיים והחשובים ביותר להבנתי. אפשר להחליט כאן שפרקים שלמים, ואפילו תחומי דעת מסויימים יורדים מהמערך או המערכת לעת עתה. המטרה היא לצמצם עומסים ככל האפשר.

  • כמות מפגשים - רצוי שימי הלמידה המקוונת יהיו מורכבים מלמידה של שני מקצועות בלבד שמשלבים מפגשים סינכרוניים לצד עבודה עצמאית/בקבוצות. מאחר ומספר המפגשים יקטן באונליין, שעות ההוראה של מפגשי למידה רגילים ישתנו בהתאם. אין זה אומר שינוי שעות תקן, אלא חלוקה שונה של שעות הוראה, שהייה ופרטני בצורה שתואמת את המצב החדש. כך למשל, במהלך היום מורה יכול.ה לתת שעה-שעתיים של ״חדר״ פתוח לכלל הכיתות שמלמד.ת על מנת לענות על שאלות.
  • צמצום מקצועות - עד כמה שניתן. להוריד מקצועות לאורך השנה כולה או ללמד מקצועות מסוימים בחלק אחד של השנה, ולהחליף למקצועות אחרים בחלק השני.
  • משך המפגשים - האופן בו הזמן עובד בלמידה באונליין שונה ממה שהכרנו עד כה, נצטרך לחלק שונה את השיעור ולצמצם גם ברמת התכנים. לא צריך ללמוד הכל, עדיף לכסות פחות חומר וללמד יותר לעומק.