פריט ידע היתרונות בהחלפת פוזיציות

פריט ידע היתרונות בהחלפת פוזיציות

קפיצה אל: ניווט, חיפוש


  • השינויים בפוזיציות מאפשרים למורה לתת מענה לכל תלמיד.ה בשיעור, על כל צרכיהן.ם המגוונים - כך שגם אם יש ילד.ה שמתקשה למשל להשתלב בדיון במליאה, אם הדיון יארך למשך זמן מוגבל - תהיה לו.ה אפשרות להשתלב בפוזיציה הבאה - של עבודה בקבוצות למשל, ולא להיות בתחושה של פספוס לאורך כל השיעור.
  • המעבר בין פוזיציות מאפשר להתגבר על ״כשלים״ - אם עבודה בקבוצות לא עובדת טוב בשיעור הזה, היא לא ״הורסת״ את השיעור כולו מכיוון שהיא נמשכת זמן מוגבל בלבד ואחריה עוברות.ים לפוזיציה אחרת. השיעור כל הזמן עובר ״ריפרש״ במבנה שלו, ומאפשר להחליף אווירה.
  • שילוב של מגוון פוזיציות מאפשר לנו לחזור אליהן מבלי למצות אותן לחלוטין. כך למשל אפשר להתחיל שיעור בהרצאה של 7-10 דקות, ולסיים אותו באותו אופן מבלי להלאות ולהעמיס.
  • חשוב לשים לב: מעבר בין פוזיציות הוא לא בהכרח מעבר בין נושאים. אם הכוונה היא להעמיק את התפיסה ולהתגבר על ההפרעות לקשב, חשוב שיהיה קשר רעיוני ונושאי בין פוזיציה לפוזיציה.
  • ועוד דבר חשוב: הפסקה היא גם פוזיציה שחשוב ואפילו חובה להשתמש בה - החלפה בין פוזיציות מבקשת לאפשר מרחב ואוויר לנשימה וללמידה, גם לתלמידות.ים וגם למורות.ים - ושיעור דחוס מידי ללא הפסקה יתקשה להשיג זאת.