פריט ידע בלוק בכמה פוזיציות

פריט ידע בלוק בכמה פוזיציות

קפיצה אל: ניווט, חיפוש


ישנן דרכים שונות לקיים מפגש/בלוק למידה שמשלב פוזיציות שונות, כאשר הדגש בכולן הוא לעודד פעולה עצמאית מחד, ולתת תמיכה ותחושת שייכות מאידך. חשוב שהפעולה העצמאית לא תהיה יותר מ-20 דק׳, ולכן יש לפרק את התוכן ליחידות הנחיה קטנות מאד, שמאפשרות פעולה עצמאית וקבלת אחריות, חיפוש וגילוי ובנייה הדרגתית של תחושת מסוגלות. לפנינו 4 דוגמאות של חלוקה לפוזיציה שמעודדת פעולה עצמאית:

  • למידה הפוכה - בשיעור זה הילדים.ות יקבלו מראש חומר למידה כלשהו (סרטון, קטע קריאה ועוד), ולאחר שעבדו על כך מראש (רצוי במקרה כזה להכניס למערכת את השעה שיתבקשו לעבוד על כך) יפגשו לפוזיציה שתוקדש לעיבוד התכנים בקבוצות קטנות, או כולם.ן יחד.
  • חלוקת המפגש ל-3 פוזיציות – תחילה פעולה עצמאית מטרימה, בהמשך מפגש סינכרוני כחזרה על המשימה שניתנה, ולבסוף פעולה עצמאית נוספת, המסכמת את הנלמד ובודקת את ההבנה של הילדים.ות.
  • חלוקה הפוכה של המפגש ל-3 פוזיציות – תחילה המורה מסביר.ה באופן סינכרוני על הנושא הנלמד ועל הפעולה העצמאית. בהמשך, הילדים.ות מבצעים את המשימה תוך התייעצות עם המורה שמלווה את התהליך, ולבסוף מתקיים סיכום של הנעשה במפגש במליאה.
  • חלוקת הכיתה לקבוצות - חלוקה הכיתה ל-2-3 קבוצות, וחלוקה המפגש ל-2-3, כאשר כל קבוצה מקבלת זמן עם המורה המאפשר דיון בקבוצה קטנה, ובשאר הזמן מבצעת משימה הדורשת פעולה עצמאית ועבודה קבוצתית.